Permainan Menembak Dengan Perintah Melalui Gerakan Tangan dan Suara

Annazil, Haqqi (2011) Permainan Menembak Dengan Perintah Melalui Gerakan Tangan dan Suara. Other thesis, Institut Teknologi Sepuluh Nopember.

[thumbnail of 5108100605-Undergraduate_Thesis.pdf] Text
5108100605-Undergraduate_Thesis.pdf - Accepted Version

Download (57MB)

Abstract

Seiring perkembangan teknologi permainan yang sangat cepat diikuti dengan meningkatnya teknologi dan berkembangnya hardware untuk mempercepat proses kecepatan visual yang sangat tinggi dapat membuat permainan jauh lebih menarik. Dan sebagian permainan yang ada masih menggunakan joystick, keyboard dan mouse sebagai kontrol pada permainan. Namun diantaranya ada beberapa permainan dan console yang cukup menarik dengan melibatkan lebih banyak gerakan pemain dalam permainan,sehingga mampu lebih interaktif dan nyata. Pada tugas akhir ini penulis mengusulkan untuk membuat permainan interaktif yang memanfaatkan gerakan tangan dan suara pemain sebagai kontrol permainan yaitu permainan menembak. Pemainan menembak ini akan terns diperbarui dengan menambahkan fitur-fitur agar lebih menarik. Kontrol permainan dilakukan dengan mengenali gerakan tangan menggenggam menggunakan fungsi training haar cascade pada library opencv, sedangkan kontrol suara dilakukan dengan pengenalan ucapan menggunakan fungsi speech to text. Permainan ini merupakan perkembangan dari pengolahan citra dan pengolahan suara menggunakan library API windows.
===============================================================================
Along with the rapid improvement of game technology followed by the increase in graphics technology and the development of hardware to accelerate the process of visual speed is very high to make the game becomes much more interactive. While most games are still using a joystick; keyboard and mouse as a control on the game, there are some games and the console which is quite attractive by engaged the movement of mt; fjiuytzrs in intz gurne. movement preserve to be more interactive and real among others. The thesis proposes to create an interactive game that uses hand movements and speech as a control to play the shnntinv vamps as in case. This Shnntinv Game will continue to O O o “ be updated by adding features to make it more attractive. Control game made by detecting the movement of the hand grasping using haar cascade training function in opencv libraries, while the speech control is done by using Pengenalan Suara speech to the text junction. This shooting game is the development of image processing and sound processing using the API library windows.

Item Type: Thesis (Other)
Additional Information: RSIf 749.82 Ann p
Uncontrolled Keywords: Permainan, Speech API, OpenCV, Haar Cascade
Subjects: G Geography. Anthropology. Recreation > GV Recreation Leisure > GV1469.2 Computer games
Divisions: Faculty of Information Technology > Informatics Engineering > 55201-(S1) Undergraduate Thesis
Depositing User: - Davi Wah
Date Deposited: 05 Feb 2023 03:29
Last Modified: 05 Feb 2023 03:29
URI: http://repository.its.ac.id/id/eprint/96104

Actions (login required)

View Item View Item