Hakim, Tarisa Aliyah (2024) Pembuatan Conten Marketing Instagram untuk Apotik dengan Pendekatan Design Thinking. Other thesis, Institut Teknologi Sepuluh Nopember.
Text
FINAL PROJECT_TARISA ALIYAH HAKIM_5026201100.pdf - Accepted Version Restricted to Repository staff only until 1 October 2026. Download (3MB) | Request a copy |
Abstract
The increasing pace of technological progress has resulted in a new era of innovation, reshaping global communications, processes, and distribution networks. This transformation has led to a significant shift in consumer preferences towards digital channels, prompting companies to adapt their strategies to the digital marketing landscape. The main issue that companies are now facing is understanding what kind of digital marketing content should be implemented on their brand. The objective of this research is to implement Instagram marketing content that is in accordance with the user persona analysis of the company's targeted audience. Thus, the implementation of design thinking is needed as the methodology. This research uses a five-stage design thinking model – Empathize, Define, Ideate, Prototype, and Test – to explore the practical application of digital marketing strategies on Instagram, focusing on XYZ Pharmacy. This research is expected to produce Instagram visual content that is ready to be posted. The content performance results show that a content strategy that is more targeted and tailored to user insights can have a significant positive impact on reach and engagement on social media. By understanding and responding more precisely to what younger users want, XYZ Pharmacy's content has succeeded in attracting new, younger audiences.
=================================================================================================================================
Meningkatnya kemajuan teknologi telah membawa era baru inovasi, membentuk kembali komunikasi global, proses, dan jaringan distribusi. Transformasi ini telah menyebabkan perubahan signifikan dalam preferensi konsumen terhadap saluran digital, sehingga mendorong perusahaan untuk menyesuaikan strategi mereka dengan menerapkan pemasaran secara digital. Permasalahan utama yang kini dihadapi perusahaan adalah memahami konten pemasaran digital seperti apa yang harus diterapkan pada merek mereka. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengimplementasikan konten pemasaran Instagram yang sesuai dengan analisis persona pengguna terhadap audiens yang ditargetkan perusahaan. Oleh karena itu penerapan design thinking diperlukan sebagai metodologi penelitian. Penelitian ini menggunakan model pemikiran desain lima tahap – Empati, Definisikan, Ide, Prototipe, dan Uji – untuk mengeksplorasi penerapan praktis strategi pemasaran digital pada Instagram Apotek XYZ. Penelitian ini ditujukan untuk menghasilkan konten visual Instagram yang siap diposting. Hasil performa konten tersebut menunjukkan bahwa strategi konten yang lebih terarah dan disesuaikan dengan insight dari pengguna dapat memberikan dampak positif yang signifikan terhadap jangkauan dan keterlibatan di media sosial. Dengan memahami dan merespons dengan lebih tepat apa yang diinginkan oleh pengguna yang lebih muda, konten Apotek XYZ berhasil menarik minat audiens baru dan lebih muda.
Item Type: | Thesis (Other) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Marketing Content, Design Thinking, User Persona, Instagram, Pharmacy, Konten pemasaran, Persona Pengguna, Apotek |
Subjects: | T Technology > T Technology (General) |
Divisions: | Faculty of Intelligent Electrical and Informatics Technology (ELECTICS) > Information System > 57201-(S1) Undergraduate Thesis |
Depositing User: | Tarisa Aliyah Hakim |
Date Deposited: | 25 Jul 2024 05:16 |
Last Modified: | 25 Jul 2024 05:16 |
URI: | http://repository.its.ac.id/id/eprint/108785 |
Actions (login required)
View Item |