Wira'artha, Irvan Cendickya (2017) Komparasi Strategi Pemasaran Kelor Dengan Pendekatan Model Pengambilan Keputusan Mintzberg. Undergraduate thesis, Institut Teknologi Sepuluh Nopember.
Preview |
Text
2813100013-Undergraduate_Theses.pdf - Published Version Download (1MB) | Preview |
Abstract
Kelor adalah tanaman yang tumbuh di dataran tropis, terutama di Indonesia. Investasi pada bisnis kelor di Nigeria sanggup menghasilkan lebih dari empat ratus juta rupiah per hektar. Hal ini menunjukkan bisnis kelor dapat menjadi tren bisnis terbaru di Indonesia. Potensi kelor yang bagus namun belum tereksplor secara mendalam di bidang pemasaran menjadi salah satu hambatan. Kebijakan pengambilan keputusan untuk menjual barang yang tepat pada konsumen yang tepat di waktu yang tepat dibutuhkan untuk menghadapi tantangan akselerasi pertumbuhan persaingan pemasaran secara global. Kecepatan pengambilan keputusan terbukti memberikan pengaruh positif terhadap kinerja pasar.
Penelitian ini bertujuan memetakan pengambilan keputusan dan membandingkan strategi pemasaran pada perusahaan agribisnis kelor. Desain riset eksploratori metode kualitatif dengan kerangka kerja pengambilan keputusan non-terstruktur Mintzberg et.al dipergunakan dalam penelitian. Model ini menggambarkan proses pengambilan keputusan yang terjadi pada lingkungan dengan tingkat ketidakpastian tinggi. Teknik pengumpulan data wawancara mendalam digunakan untuk mendapatkan data dengan mengikuti alur pengambilan keputusan Mintzberg et.al. Batasan dalam penelitian ini dua perusahaan agribisnis kelor. Informan dalam penelitian ini adalah pemilik perusahaan agribisnis kelor. Hasil dari penelitian ini adalah alur pengambilan keputusan strategi pemasaran kelor dan strategi pemasaran dua tipe perusahaan agribisnis kelor.
==========================================================================
Kelor is plant that grow in tropical area, especially in Indonesia. Investation of kelor business in Nigeria can produce four hundred million rupiah per hectare. This situation explain kelor business can become a new trend of business in Indonesia. Kelor’s great potential that has not explored deep enough in the field of marketing become one of the bottlenecks. Policy decision for selling goods right on consumer right at the right time needed for a review of accelerated growth to challenges and face global marketing competition. Speedness of decision-making proved a positive influence in market performance.
This study aims to explore the marketing strategy decisions of kelor in kelor agribusiness companies. Exploratory research with a qualitative method of decision-making framework for non-structured Mintzberg et.al used in this study. This model describes the decision-making process that occurs in an environment with a high degree of uncertainty. Data collection techniques with depth interview used to obtain the data by following the flow of decision making Mintzberg et al. Limitations in this study is two agribusiness companies of kelor. Informants in this study is the owner of kelor agribusiness companies. The outcome of this research is the flow of decision making and marketing strategy for kelor that obtained from kelor agribusiness companies.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Kelor, Strategi Pemasaran, Pengambilan Keputusan |
Subjects: | H Social Sciences > HD Industries. Land use. Labor > HD28 Management. Industrial Management H Social Sciences > HD Industries. Land use. Labor > HD30.23 Decision making. Business requirements analysis. H Social Sciences > HD Industries. Land use. Labor > HD30.28 Planning. Business planning. Strategic planning. H Social Sciences > HD Industries. Land use. Labor > HD31 Management--Evaluation |
Divisions: | Faculty of Industrial Technology > Business Management > 61205-(S1) Undergraduate Thesis |
Depositing User: | Irvan Cendickya Wira'artha |
Date Deposited: | 04 Dec 2017 03:05 |
Last Modified: | 06 Mar 2019 06:36 |
URI: | http://repository.its.ac.id/id/eprint/45311 |
Actions (login required)
View Item |