Desain Struktur Dermaga Pracetak Untuk PLTU Kotabaru Kalimantan Selatan Kapasitas Barge 330 Feet

Izzuddin R., Moh. Dawwas (2017) Desain Struktur Dermaga Pracetak Untuk PLTU Kotabaru Kalimantan Selatan Kapasitas Barge 330 Feet. Diploma thesis, Institut Teknologi Sepuluh Nopember.

[thumbnail of 3113041046-Undergraduated_Thesis.pdf]
Preview
Text
3113041046-Undergraduated_Thesis.pdf - Published Version

Download (11MB) | Preview

Abstract

Dermaga adalah suatu bangunan pelabuhan yang digunakan untuk merapat dan menambatkan kapal yang melakukan bongkar muat barang dan menari-turunkan penumpang. Dermaga memiki dimensi dan bentuk rencana yang disesuikan pada jenis kapal yang berlabuh, peruntukan dermaga atau fasilitas yang akan digunakan pada dermaga tersebut. Dermaga PLTU di Kotabaru Kalimantan Selatan untuk menambatnya barge 270 feet yang akan ditingkatkan menjadi kapasitas barge 330 feet merupakan suatu permasalahan yang akan digunakan sebagai latar belakang ditulisnya proyek akhir ini.
Dalam pengerjaan struktur dermaga ini menggunakan beton pracetak sebagai bekisting karena lokasi pekerjaan struktur dermaga ini berada di laut yang susah dalam pemasangan bekisting. Pada proses bongkar muat akan direncanakan menggunakan Harbour Mobile Crane sehingga pada perencanaan strukturnya menggunakan plat yang tebal.
Proyek akhir ini diharapkan bisa memecahkan masalah yang diusung dalam laporan ini, mulai dari perencanaan dimensi, komponen serta fasilitas dermaga PLTU Kotabaru Kalimantan Selatan.

======================================================================

The dock is a port building that is used to dock and moor the ship’s loading and unloading goods and to do the loading-unloading of passengers. The dimensions and shapes of the dock have planned related to the type of ships which is going to be docked, the designation of the dock or the facilities to be used on the dock. The PLTU quay in Kotabaru South Kalimantan that is hold the barge of 270 feet which will be upgraded to 330 feet barge capacity is one of a problem that will be used as the background of this final project.
In this dock structure is using precast concrete as formwork because the work location of this dock structure is in the sea which is difficult in the installing formwork. In the process of loading and unloading will be planned using Harbor Mobile Crane so in the planning structure is using thick plates.
This final project is expected to solve the problems that is carried out in this thesis, start from the dimension planning, the components and the facilities of dock Power Plant Kotabaru, South Kalimantan.

Item Type: Thesis (Diploma)
Uncontrolled Keywords: dock, trestle, prestressed concrete, precast concrete.
Subjects: T Technology > TG Bridge engineering
Divisions: Faculty of Vocational > Civil Infrastructure Engineering (D3)
Depositing User: Moh. Dawwas Izzuddin R.
Date Deposited: 22 Nov 2017 07:00
Last Modified: 08 Mar 2019 03:27
URI: http://repository.its.ac.id/id/eprint/45999

Actions (login required)

View Item View Item