Blurring Boundaries: Joyoboyo Intermodal Transportation Hub

Nurindahsari, Rr Arinta Ratih (2017) Blurring Boundaries: Joyoboyo Intermodal Transportation Hub. Undergraduate thesis, Institut Teknologi Sepuluh Nopember.

[thumbnail of 3213100054-Undergraduate_Thesis.pdf]
Preview
Text
3213100054-Undergraduate_Thesis.pdf - Published Version

Download (11MB) | Preview

Abstract

Ruang bukanlah hal yang nyata, dan perlu ditentukan oleh seperangkat batasan untuk menciptakan perbedaan antara dua wilayah. Batas itu sendiri bisa diklasifikasikan sebagai batas fisik dan batas psikologis. Namun ruang tidak hanya didefinisikan oleh batas-batas yang kokoh tetapi juga oleh batas-batas seperti furnitur, garis, langkah dan platform yang tembus pandang, atau bahkan batas-batas maya yang tidak terlihat secara fisik namun terasa jelas.
Surabaya sedang merencanakan sebuah Transit Oriented Development; sebuah area terintegrasi untuk memberikan kualitas hidup yang lebih baik. Salah satu ide utamanya adalah Terminal Joyoboyo, yang akan mengakomodasi beberapa moda transportasi, seperti bus pariwisata, monorel, trunk, feeder, taksi, dan tempat parkir untuk kendaraan pribadi, yang kemudian menimbulkan masalah; bagaimana mengintegrasikan kawasan dengan pusat terminal antarmoda yang disebutkan sebelumnya, ke dalam bangunan dengan batas yang minimum, sehingga sesuai dengan konsep TOD.

==================================================================

Space is not a tangible matter, and it is need to be defined by set of boundaries to create the distinction between two areas. Boundaries itself can be classified as physical boundary and psychological boundary. Yet a space is not merely defined by solid boundaries but also by translucent boundaries, furniture, lines, steps and platforms, or even virtual boundaries that are not physically visible but mentally evident.
Surabaya is planning a Transit Oriented Development; where an area is integrated to provide better quality of living. One of the main idea is Terminal Joyoboyo, which will accommodate several transportation modes, such as tourism bus, monorail, trunk, feeder, taxi, and parking lot for private vehicle, which then leads to the problem; how to integrate the area with the intermodal terminal hub stated before, into a building with fewer boundaries, so that it will suit the TOD concept.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: Boundaries, public space, spatial function
Subjects: T Technology > T Technology (General)
Divisions: Faculty of Civil Engineering and Planning > Architechture > 23201-(S1) Undergraduate Thesis
Depositing User: Rr Arinta Ratih Nurindahsari
Date Deposited: 02 Feb 2018 01:55
Last Modified: 08 Mar 2019 02:42
URI: http://repository.its.ac.id/id/eprint/46407

Actions (login required)

View Item View Item