Implememtasi Message Queue Pada Sistem Kehadiran Menggunakan Raspberry PI Dengan Modul NFC

Khairytamim, Fikry (2018) Implememtasi Message Queue Pada Sistem Kehadiran Menggunakan Raspberry PI Dengan Modul NFC. Undergraduate thesis, Institut Teknologi Sepuluh Nopember.

[thumbnail of 5114100192_Undergraduate Thesis.pdf]
Preview
Text
5114100192_Undergraduate Thesis.pdf - Accepted Version

Download (26MB) | Preview

Abstract

Di era yang serba digital ini tidak bisa dipungkiri kalau di
Jaringan yang digunakan merupakan Intranet dan hanya dapat dilakukan dalam jaringan. Koneksi di dalam jaringan juga dapat mempengaruhi kinerja dari
transfer data yang dilakukan
Message Queue bisa dikatakan sebagai solusi dari
permasalahan yang ada. Metode ini membantu seluruh data yang ada di aplikasi untuk ditampung kedalam Message Queue. Kelebihan dari Message Queue adalah membantu beberapa hal dalam penyimpanan data dan tidak berpengaruh apabila tidak ada koneksi ke database. Apabila Message Queue mati, state dan data yang ada akan terus di dalam. Sistem kerja Message Queue menerima setiap data yang di PUSH ke dalam dan menyimpannya pada memory, tapi juga menyimpannya di storage sebagai backup.
Dari hasil uji coba yang telah dilakukan, modul yang digunakan sangat handal, sehingga seberapa besar data yang dipindai akan tetap terbaca dan juga tertampung. Metode Message Queue yang digunakan berjalan dengan baik mulai dari menggunakan data sejumlah satuan hingga data besar sampai ratusan per mesin.
==============================================================================================================
In era of digital, it cannot be denied that the world of technology always improved. Formerly, attendance system only use paper, until recently used technology as supporting system. The network architecture used as an Intranet and can only be done in local area. Connection within the network may also affect the performance of data transfer.
Performed Message Queue can be said as the solution of the existing problems. This method helps to save all data in the application into Message Queue method. The advantages of Message Queue are to help data storage management and reliable if there is no connection to the database. When Message Queue is off, existing state and data will keep inside the machine. Message Queue work system accepts every data directly and stores it in memory, but also stores it in storage as a backup.
From the test results that have been done, the system is very reliable. so how big the data scanned, it will remain legible and also accommodated in the system. The Message Queue method runs well from small amount of data to hundreds of data up to 300 per machine.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Additional Information: RSIf 005.713 76 Kha i-1 3100018074857
Uncontrolled Keywords: Message Queue; Sistem Kehadiran; Handa; Message Queue; Attendance System; Reliable
Subjects: T Technology > T Technology (General) > T56.8 Project Management
T Technology > TK Electrical engineering. Electronics Nuclear engineering > TK5103.2 Wireless communication systems. Two way wireless communication
T Technology > TK Electrical engineering. Electronics Nuclear engineering > TK5105 Data Transmission Systems
Divisions: Faculty of Information Technology > Informatics Engineering > 55201-(S1) Undergraduate Thesis
Depositing User: Fikry Khairytamim
Date Deposited: 06 Mar 2018 05:01
Last Modified: 02 Sep 2020 06:52
URI: http://repository.its.ac.id/id/eprint/50266

Actions (login required)

View Item View Item