Kusumadhana, Ivandre (2018) Perencanaan Halte Di Simpang Jl. Dr. Ir. H. Soekarno dan Jl. Raya Kertajaya Indah berdasarkan Kajian Kinerja Simpang. Undergraduate thesis, Institut Teknologi Sepuluh Nopember.
Preview |
Text
3113105050-Undergraduate_Theses.pdf - Accepted Version Download (8MB) | Preview |
Abstract
Pemerintah Kota Surabaya berencana untuk menggunakan Bus Trans Surabaya sebagai salah satu moda transportasi yang diharapkan dapat meningkatkan daya tarik angkutan umum sehingga dapat menekan penggunaan kendaraan pribadi sebagai usaha untuk menekan kemacetan, kesemrawutan, dan kecelakaan lalu lintas.
Untuk pengoperasian Bus Trans Surabaya diperlukan adanya fasilitas penunjang, salah satunya adalah halte. Penentuan lokasi memiliki peran yang penting dalam penggunaan moda Bus Trans Surabaya. Pembangunan halte yang tidak baik akan mengakibatkan bertambahnya permasalahan transportasi, sebab banyak masyarakat yang seharusnya menjadi target pengguna menjadi malas untuk menggunakan moda ini karena adanya kesulitan disaat akan memanfaatkan fasilitas yang ada.
Dalam penelitian ini, penentuan lokasi halte di sekitar simpang Jl. Dr. Ir. H. Soekarno dan Jl. Raya Kertajaya Indah dilakukan dengan mengidentifikasi lokasi bangkitan yang mempunyai tingkat permintaan relatif tinggi dan kandidat lokasi halte. Sesuai dengan judul tugas akhir ini, perencanaan halte juga didasarkan pada kinerja simpang tersebut, yaitu dengan perhitungan berdasarkan PKJI.
=============================================================================================================
Surabaya City Government have a plan to use Trans Surabaya Bus as one of transportation mode which expected can increase attractiveness of public transportation, so it can suppress the use of private vehicles as an effort to reduce congestion, clutter and traffic accident.
To operate Trans Surabaya Bus required support facilities like a bus stop. Location determination has an important role in Trans Surabaya Bus usage. The use of bad bus stops will lead to increased transportation problems, because many people who should be the target users become lazy to use this mode. It happens because of difficulties when will utilize existing facilities.
TIn this research, location determination around the intersection of Dr. Ir. H. Soekarno street and Kertajaya Indah highway are done by identifying location of the generation that has a relatively high level of demand and candidate location of the bus stop. In accordance with the title of this final task, bus stop planning also based on that performance intersection, by calculation based on PKJI.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) |
---|---|
Additional Information: | RSS 388.473 Kus p-1 3100018074747 |
Uncontrolled Keywords: | bus trans surabaya; halte; kinerja simpang; trans surabaya bus; bus stop; performance intersection. |
Subjects: | T Technology > TA Engineering (General). Civil engineering (General) T Technology > TE Highway engineering. Roads and pavements > TE7 Transportation--Planning |
Divisions: | Faculty of Civil Engineering and Planning > Civil Engineering > 22201-(S1) Undergraduate Thesis |
Depositing User: | Ivandre Kusumadhana |
Date Deposited: | 06 Apr 2018 06:31 |
Last Modified: | 15 Sep 2020 05:42 |
URI: | http://repository.its.ac.id/id/eprint/50523 |
Actions (login required)
View Item |