Security Constraint Optimal Power Flow dengan Mempertimbangkan Dynamic Line Rating

Triwijaya, Santi (2018) Security Constraint Optimal Power Flow dengan Mempertimbangkan Dynamic Line Rating. Masters thesis, Institut Teknologi Sepuluh Nopember.

[thumbnail of 07111650010009-master_thesis.pdf]
Preview
Text
07111650010009-master_thesis.pdf - Accepted Version

Download (1MB) | Preview

Abstract

Kontingensi pada satu atau beberapa saluran transmisi akan mengakibatkan pembebanan yang berlebih pada saluran yang tidak terjadi kontingensi dan mengakibatkan biaya pembangkitan menjadi lebih besar. Sehingga, dibutuhkan metode yg mampu mengantisipasi kontingensi pada semua tingkat beban dengan tetap memperhatikan kondisi aman dari saluran transmisi. Dengan demikian, mengetahui kapasitas aktual dari saluran transmisi sangat penting untuk memaksimalkan kapasitas saluran.
Dynamic line rating (DLR) adalah sebuah metode untuk mengetahui kapasitas dari saluran transmisi bare overhead berdasarkan kondisi cuaca. Integrasi DLR dalam security constraint optimal power flow (SCOPF) berpotensi meningkatkan keamanan sistem dan meminimalkan biaya pembangkitan.
Kesulitan utama dari integrasi DLR dan SCOPF adalah menentukan parameter input untuk mengolah persamaan steady-state Head Balance Equation (steady-state HBE), menambahkan batasan berdasarkan steady-state HBE pada SCOPF dan mensimulasikan dalam berbagai interval waktu pada beban yang beragam. SCOPF arus searah digunakan untuk mempermudah penyelesaian dari metode yang diusulkan ini. Metode ini telah diuji pada sistem IEEE 9 bus dan sistem IEEE 30 bus modifikasi yang diselesaikan dengan menggunakan metode quadratic programming pada matlab berdasarkan.

=========================================================
========================================
The transmission system must be designed to anticipate contingency at all load level which is unpredictable. Contingency due to one or more transmission lines outage may cause transmission line overload. As the result, re-dispatch is required, the operational cost becomes more expensive. To overcome this problem, knowing the actual current capacity is very important to use line capacity maximally.
Dynamic line rating is an approach to know the Ampacity rating of the bare overhead transmission line base on meteorological conditions. The integration DLR with the security constraint optimal power flow (SCOPF) potentially enhances security and minimize the operation cost.
The complexities of integration DLR and SCOPF are calculating Ampacity using steady-state heat balance equation (HBE), adding steady state HBE on SCOPF and simulating in the various time interval with multi-load levels. Direct current SCOPF is used to simplify the completion of this proposed method. This proposed method has been tested on modified system IEEE 9 bus and solved using Matlab base quadratic programming.

Item Type: Thesis (Masters)
Uncontrolled Keywords: Dynamic line rating, kontingensi, security constraint optimal power flow, steady-state head balance equation
Subjects: T Technology > TK Electrical engineering. Electronics Nuclear engineering > TK201 Electric Power Transmission
T Technology > TA Engineering (General). Civil engineering (General) > TA169 Reliability (Engineering)
Divisions: Faculty of Electrical Technology > Electrical Engineering > 20101-(S2) Master Thesis
Depositing User: santi triwijaya
Date Deposited: 15 Jul 2021 09:14
Last Modified: 15 Jul 2021 09:14
URI: http://repository.its.ac.id/id/eprint/55181

Actions (login required)

View Item View Item