Desain Interior Pendidikan Non-Formal English Course TBI Jl. Darmokali Surabaya dengan penerapan konsep "Fluid movement for better learning" yang ber-langgam Colorful Modern

Arsono, Adani W. (2018) Desain Interior Pendidikan Non-Formal English Course TBI Jl. Darmokali Surabaya dengan penerapan konsep "Fluid movement for better learning" yang ber-langgam Colorful Modern. Undergraduate thesis, Institut Teknologi Sepuluh Nopember.

[thumbnail of 08411440000022-Undergraduate_Thesis.pdf]
Preview
Text
08411440000022-Undergraduate_Thesis.pdf - Accepted Version

Download (22MB) | Preview

Abstract

Pendidikan merupakan bagian yang tidak dapat dilepaskan dari proses kehidupan setiap orang. Ada berbagai cara seseorang memperoleh pendidikan, kursus misalnya menjadi alternatif yang banyak diminati. Salah satunya adalah kursus bahasa Inggris. Tujuan perancangan adalah merancang interior tempat kursus TBI. Metode yang dilakukan adalah metode kualitatif yaitu pengumpulan data berdasarkan studi lapangan dan literature. Analisis dilakukan berdasarkan berbagai studi literature, survey lapangan dan wawancara. Hasil yang dicapai adalah konsep perancangan tempat kursus bahasa inggris TBI dengan menerapkan system fluid movement serta langgam modern untuk pembelajaran yang lebih efektif. Simpulan yang didapat dari perancangan ini adalah desain dengan konsep fluid movement akan meningkatkan performa murid dalam pembelajaran.
=================================================================================================Education is an indispensable part of everyone's life process. There are various ways a person produces education, the course becomes an attractive alternative. One of them is English. The designing objective is interior interior of the TBI course. The method used is qualitative method that is data data and data. The analysis was conducted based on various study literature, field survey and. The result is the design concept of TBI English course by applying fluid movement system and modern style for more effective learning. The conclusions obtained from this design is the design with the concept of fluid movement will improve student performance in learning.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: fluid movement, English course, efektif, modern
Subjects: L Education > L Education (General)
N Fine Arts > NK Decorative arts Applied arts Decoration and ornament > NK2115.5.F77 Furniture
N Fine Arts > NK Decorative arts Applied arts Decoration and ornament > NK2115 Interior decoration
Divisions: Faculty of Architecture, Design, and Planning > Interior Design > 90221-(S1) Undergraduate Theses
Depositing User: Priyandanti Adani Widyaputri
Date Deposited: 15 Jul 2021 23:38
Last Modified: 15 Jul 2021 23:38
URI: http://repository.its.ac.id/id/eprint/55846

Actions (login required)

View Item View Item