Himawan, Bagus (2018) Pengembangan Simulasi Lalu Lintas Menggunakan Graf Berbobot Berdasarkan Waktu Tempuh - Development of Traffic Simulation Using Time-Weighted Graphs. Undergraduate thesis, Institut Teknologi Sepuluh Nopember.
Preview |
Text
07211440000049-Undergraduate_Theses.pdf - Accepted Version Download (8MB) | Preview |
Abstract
Setiap tahunnya jumlah kendaraan yang ada semakin bertambah, sehingga kepadatan lalu lintas juga ikut meningkat. Harga kendaraan roda 4 saat ini yang lebih banyak menjangkau kalangan masyarakat, didukung dengan para pelaku industri otomotif yang memberikan fasilitas pembayaran yang lebih terjangkau meningkatkan jumlah kendaraan yang ada. Dengan semakin banyaknya kendaraan di jalan raya, maka kondisi lalu lintas akan semakin ramai dan padat, kemacetan pun menjadi konsumsi sehari-hari pengguna jalan terutama masyarakat perkotaan, untuk menguraikan kemacetan tersebut dapat dengan pengalihan jalan atau penutupan jalan sehingga kepadatan menjadi berkurang. Dengan menggunakan simulasi lalu lintas penutupan atau pengalihan jalan dapat lebih optimal, penggunaan simulasi dapat membantu pemilihan jalan mana yang paling optimal jika suatu jalam ditutup, hal ini sangat membantu dalam pengaturan lalu lintas di perkotaan sehingga pengguna jalan dapat terhindar dari kemacetan dan tetap melewati jalan yang tercepat.
==========================================================================================================
Each year the number of vehicles increases, so the traffic density also increases. Current prices of four-wheeled vehicles that more addordable by the people, are supported by automotive industry players who provide more affordable payment facilities to increase the chance for people to having a car. With more vehicles on the highway, traffic conditions will become more crowded and congested, traffic congestion becomes the daily consumption of road users, especially urban communities, to decipher congestion by road diversion or road closure so density becomes reduced. By using a closing traffic simulation or road diversion can be more optimal, the use of simulation can help the most optimal selection of path if the jalam closed, very helpful in traffic management in urban areas so that road users can avoid congestion and stay through the fastest way.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) |
---|---|
Additional Information: | RSKom 003.3 Him p-1 3100018076727 |
Uncontrolled Keywords: | Simulasi, Sistem Lalu Lintas, Teori Graf, Simulation;Trafic System; Graph Theory |
Subjects: | Q Science > QA Mathematics > QA166 Graph theory Q Science > QA Mathematics > QA76.9 Computer algorithms. Virtual Reality. Computer simulation. |
Divisions: | Faculty of Electrical Technology > Computer Engineering > 90243-(S1) Undergraduate Thesis |
Depositing User: | Bagus Himawan |
Date Deposited: | 08 Jan 2019 07:04 |
Last Modified: | 15 Feb 2021 05:50 |
URI: | http://repository.its.ac.id/id/eprint/58688 |
Actions (login required)
View Item |