Penyusunan Arsitektur Informasi Dan Aplikasi Rumah Sakit Xyz Berdasarkan Panduan Umum Tata Kelola Tik Nasional Tahun 2007

Marwan, Shofa (2019) Penyusunan Arsitektur Informasi Dan Aplikasi Rumah Sakit Xyz Berdasarkan Panduan Umum Tata Kelola Tik Nasional Tahun 2007. Undergraduate thesis, Institut Teknologi Sepuluh Nopember.

[thumbnail of 05211140000167-Undergraduate_Theses.pdf] Text
05211140000167-Undergraduate_Theses.pdf - Accepted Version
Restricted to Repository staff only until 1 October 2023.

Download (19MB) | Request a copy

Abstract

Rumah Sakit XYZ merupakan Rumah Sakit Umum Daerah Pemerintah kelas B milik Provinsi Jawa Timur yang ingin meningkatkan pelayanan kesehatan rujukan yang profesional dan bermutu serta berorientasi pada kepuasan masyarakat. Untuk memenuhi tuntutan masyarakat yang semakin tinggi dan mengikuti perkembangan dunia kesehatan, diperlukan perencanaan strategis sistem informasi yang dapat merekam data medik dan terintegrasi untuk mendukung proses bisnis yang ada di dalam Rumah Sakit XYZ. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui penyusunan arsitektur informasi dan aplikasi Rumah Sakit XYZ mendatang berdasarkan dari Panduan Umum Tata Kelola TIK Nasional Tahun 2007. Hasil dari penelitian ini adalah berupa perencanaan arsitektur informasi dan aplikasi di dalam Rumah Sakit XYZ. Kesimpulan dan rekomendasi sistem informasi sistem informasi dapat digunakan oleh Rumah Sakit XYZ untuk mengembangkan proses bisnis yang ada dalam Rumah Sakit meliputi batasan yang ada pada cakupan tugas akhir ini.
================================================================================================
XYZ hospital is general hospital goverment class B owned by East Java Province that wants increase their proffesional service and customer satisfaction oriented. Therefore, they want to up to date all about revolution of public health service, and that needs strategic planning information system that can be used medical record and integrated to support business processes at XYZ hospital. The goal of this study is to knows architectural information and aplication arrangements based on General Guidelines National ICT 2007. The result of this study is strategic architectural information and aplication at XYZ hospital. The conclusion and recommendation information system that can be used by XYZ hospital to develop business process inside the hospital around limitation coverage in this study.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Additional Information: RSSI 658.403 801 1 Mar p-1 2019
Uncontrolled Keywords: Architectural Information, Architectural Aplication, National ICT, Hospital
Subjects: H Social Sciences > HD Industries. Land use. Labor > HD30.213 Management information systems. Dashboards. Enterprise resource planning.
H Social Sciences > HD Industries. Land use. Labor > HD30.28 Planning. Business planning. Strategic planning.
Divisions: Faculty of Intelligent Electrical and Informatics Technology (ELECTICS) > Information System > 57201-(S1) Undergraduate Thesis
Depositing User: Shofa Marwan
Date Deposited: 02 Oct 2021 20:47
Last Modified: 02 Oct 2021 20:47
URI: http://repository.its.ac.id/id/eprint/61273

Actions (login required)

View Item View Item