Purba, Ade Imelda Wiguna BR (2016) Malang Optimal School : Architecture Meet Education. Undergraduate thesis, Institut Teknologi Sepuluh Nopember.
Preview |
Text
3212100036-Undergraduate_Thesis.pdf - Accepted Version Download (2MB) | Preview |
Abstract
Lanskap pendidikan telah berubah secara signifikan dalam lima belas tahun terakhir.
Dewasa ini, sekolah dituntut untuk mengemban tanggung jawab dalam memberikan
pendidikan efektif,pendidikan fleksibel - kreatif, serta pendidikan yang responsif
terhadap teknologi.
Sekolah sudah seharusnya dapat memaksimalkan lingkungan sekolah yang ada,
mengolahnya untuk memberikan pelajaran menyenangkan dan fleksibel kepada para
murid.Hal ini menciptakan tantangan baru dalam mendorong dan mengembangkan
desain bangunan sekolah saat ini.
Lalu, bagaimana dengan kondisi sekolah di Indonesia?
Sebagian besar sekolah masih menggunakan sistem konvensional pendidikan. Ini
adalah salah satu penyebab krisis pendidikan di negara kita. Aspek Arsitektur tidak
bolej hilang ketika mengembangkan desain sekolah. Arsitektur harus mampu
memenuhi konsep pendidikan yang nyaman dan membuat pembelajaran menjadi
optimal untuk ditangkap oleh para murid di lingkungan sekolah.
Proyek Tugas Akhir ini berjudul Malang Optimal School. Sama dengan namanya,
bangunan ini diharapkan mampu mengoptimalkan proses belajar siswa,
dikombinasikan dengan suasana yang menyenangkan. Metode desain yang digunakan
adalah mengumpulkan data terkait desain sekolah yang mampu menjawab
permasalahan yang ada.Data tersebut dianalisis juga dikaitkan dengan contoh studi
kasus serupa. Pencapaian akhir dari tugas ini ialah ketika dapat memberikan desain
yang jelas dari isu objek tersebut.
==================================================================================================================
Education landscape has changed significantly in the last fifteen years.
Nowadays, schools should provide an effective education, education with flexible and
creative space, education by building responsive to technology. Schools and
universities were largely shaped by the strength of the faculty in the school
environment, and their ability to deliver lessons in a fun and flexible. This creates
new challenges in pushing the design education in schools today.
Then what about the Condition in Indonesia? Most of our school are still using the
educational conventional system. This may be tha cause of crisis state that happening
in our country. That architecture is missing when developped the school’s building.
Architecture should meet education and make the advance learning in school’s
environment.
The Final project is called Malang Optimal School. Same with the name, this building
is generated the way how to optimize the student learning process, combined with the
fun pleasing ambience. Design method used is collecting the data which related
schools toward design that answers the problems. Data is being analyzed and it is
added with case study examples of similar literature. So those, the final attainment
can give a clear design of object.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) |
---|---|
Additional Information: | RSA 727.43 Pur m |
Uncontrolled Keywords: | Education, Optimal, School |
Subjects: | N Fine Arts > NA Architecture > NA6600 Education buildings |
Divisions: | Faculty of Architecture, Design, and Planning > Architecture > 23201-(S1) Undergraduate Thesis |
Depositing User: | ansi aflacha |
Date Deposited: | 20 Apr 2020 02:41 |
Last Modified: | 20 Apr 2020 02:41 |
URI: | http://repository.its.ac.id/id/eprint/75840 |
Actions (login required)
View Item |