Chrisworo, Nadia Sukma and Darmawan, Firda Aurellia (2022) Proyek Pembangunan Flyover Ganefo Mranggen, Ruas Semarang - Godong, Kabupaten Demak. Project Report. [s.n], [s.l.]. (Unpublished)
Text
03111840000080_03111840000135-Project_Report.pdf - Accepted Version Restricted to Repository staff only Download (8MB) | Request a copy |
Abstract
Pendidikan memiliki peran yang sangat penting dalam membentuk keterampilan serta kecakapan seseorang untuk memasuki dunia kerja. Pendidikan yang dilakukan di perguruan tinggi masih terbatas pada pemberian teori dan praktik dalam skala kecil dengan intensitas yang terbatas. Agar dapat memahami dan memecahkan setiap permasalahan yang muncul di dunia kerja, mahasiswa perlu melakukan kegiatan pelatihan kerja secara langsung di perusahaan atau instansi yang relevan dengan program pendidikan yang diikuti. Salah satu program yang dapat ditempuh adalah dengan melaksanakan Kerja Praktek (KP).
KP adalah kegiatan yang dilakukan oleh mahasiswa dengan melakukan praktik kerja secara langsung pada perusahaan atau instansi yang relevan dengan pendidikan yang diambil mahasiswa dalam perkuliahan. Bentuk kegiatan yang dilakukan adalah kerja praktik dengan mengikuti semua aktivitas di lokasi KP. Kegiatan Kerja Praktik ini dilakukan pada Tahap Sarjana dengan waktu selama 2 bulan 26-40 jam setiap minggunya. Dengan pelaksanaan Kerja Praktik ini hal yang telah berhasil diamati pada masa Kerja Praktik adalah Pelaksanaan Pembelajaran BIM, Pelaksanaan Tender, Pengelolaan Material dan Peralatan, Pekerjaan Bored Pile, Pekerjaan Pilar (Pekerjaan Bekisting – Pengecoran), Pekerjaan PCU Girder, Pekerjaan Rigid Pavement, dan Proses Penanganan COVID-19 di Proyek Konstruksi.
Dengan adanya kegiatan Kerja Praktik ini, dapat kami simpulkan bahwa kegiatan ini memberikan pengalaman yang sangat bermanfaat yang dapat menjadi bekal di masa depan. Sembari dengan pemenuhan beban satuan kredit semester (sks) dari mata kuliah Kerja Praktek, kami mendapatkan banyak pengalaman kerja yang terarah sesuai dengan apa yang didapatkan di bangku perkuliahan. Kegiatan ini membantu kami untuk cepat beradaptasi dengan sistem kerja konstruksi di dunia industri sehingga kami dapat melihat secara langsung permasalahan-permasalahan yang ada beserta pemecahannya. Kerja praktik ini juga membantu kami untuk memperoleh pemahaman akan dunia kerja melalui “learning by doing”. Mendapatkan pengalaman yang dapat menjadi bekal di masa depan.
================================================================================================
Education has a very important role in shaping one's skills and abilities to enter the world of work. Education carried out in higher education is still limited to providing theory and practice on a small scale with limited intensity. In order to understand and solve any problems that arise in the world of work, students need to carry out job training activities directly in companies or agencies that are relevant to the educational program they are participating in. One of the programs that can be taken is to carry out Practical Work (KP).
KP is an activity carried out by students by doing work practices directly at companies or institutions that are relevant to the education that students take in lectures. The form of activity carried out is practical work by following all activities at the KP location. This practical work activity is carried out at the undergraduate stage for 2 months, 26-40 hours per week. With the implementation of this Practical Work, things that have been successfully observed during the Practical Work are the Implementation of BIM Learning, Tender Implementation, Material and Equipment Management, Bored Pile Work, Pillar Work (Formwork - Foundry Work), PCU Girder Work, Rigid Pavement Work, and Process Handling COVID-19 in Construction Projects.
With this practical work activity, we can conclude that this activity provides a very useful experience that can be a provision in the future. While fulfilling the load of semester credit units (credits) from the Practical Work course, we get a lot of work experience that is directed at what we get in lectures. This activity helps us to quickly adapt to the construction work system in the industrial world so that we can see firsthand the problems that exist and their solutions. This practical work also helps us to gain an understanding of the world of work through “learning by doing”. Gaining experience that can be a provision in the future.
Item Type: | Monograph (Project Report) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Kerja Praktek, Pelaksanaan Pembelajaran BIM, Pelaksanaan Tender, Pengelolaan Material dan Peralatan, Pekerjaan Bored Pile, Pekerjaan Pilar (Pekerjaan Bekisting – Pengecoran), Pekerjaan PCU Girder, Pekerjaan Rigid Pavement, Proses Penanganan COVID-19 di Proyek Konstruksi, Practical Work, the Implementation of BIM Learning, Tender Implementation, Material and Equipment Management, Bored Pile Work, Pillar Work (Formwork - Foundry Work), PCU Girder Work, Rigid Pavement Work, Process Handling COVID-19 in Construction Projects |
Subjects: | T Technology > TA Engineering (General). Civil engineering (General) T Technology > TE Highway engineering. Roads and pavements > TE175 Road and highway design |
Divisions: | Faculty of Civil, Planning, and Geo Engineering (CIVPLAN) > Civil Engineering > 22201-(S1) Undergraduate Thesis |
Depositing User: | Firda Aurellia Darmawan |
Date Deposited: | 20 Jan 2022 09:26 |
Last Modified: | 20 Jan 2022 09:26 |
URI: | http://repository.its.ac.id/id/eprint/92438 |
Actions (login required)
View Item |