Setyowati, Ruli Ayu (2022) Analisis Faktor Yang Memengaruhi Generasi Milenial Untuk Membeli Rumah. Masters thesis, Institut Teknologi Sepuluh Nopember.
Text
09211750024010 Ruli Ayu S MP.pdf - Accepted Version Restricted to Repository staff only until 1 April 2024. Download (4MB) | Request a copy |
Abstract
Kebutuhan akan rumah menjadi hal mendasar untuk setiap orang. Kepemilikan akan rumah menjadikan kehidupan seseorang lebih stabil dan menjadi sarana investasi. Meningkatnya jumlah penduduk diiringi oleh bertambahnya kebutuhan akan hunian rumah. Kelompok penduduk yang memiliki kontribusi terhadap permintaan perumahan adalah generasi milenial. Generasi ini masuk dalam rentang usia produktif sehingga besarnya proporsi generasi milenial terhadap usia kerja memengaruhi permintaan akan hunian rumah. Kondisi ketersediaan hunian rumah masih terbatas dan belum merata. Beberapa diantaranya tidak sesuai dengan karakter dari generasi milenial. Tujuan dari penelitian ini yaitu untuk menganalisis faktor-faktor yang paling berpengaruh serta dapat memberikan rekomendasi dari penelitian terkait minat generasi milenial untuk membeli rumah. Pengumpulan data dilakukan dengan menyebar survey kepada 100 responden yaitu generasi milenial di wilayah Surabaya Raya. Selanjutnya data dianalisis menggunakan Structural Equation Modeling (SEM). Berdasarkan hasil analisis didapatkan 3 variabel yang mempunyai pengaruh signifikan terhadap minat beli yaitu financial,location dan motivation.
================================================================================================
Housing is a basic needs for everyone. As a place to live, housing make a person's live more stable and become to be an investment. Millennials generation has contribute to purchase intention about residential property. The supplies were contradicted with the demand as millennials needed. The purpose of this research is to study the factors influencing housing purchase intention of millennial generation. A significant factor influencing housing purchase intention of millennial generation and give a recommendation about this research. The sample consists of 100 millennials that lived in Surabaya. The data were analysed using Structural Equation Modelling (SEM). The result, which is obtained based on SEM analysis, there are 3 variables have significant positive effect to purchase intention. There are financial, location and motivation had effect to purchase intention.
Item Type: | Thesis (Masters) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | minat beli, generasi milenial, structural equation modelling (SEM), purchase intention, millenials generation |
Subjects: | H Social Sciences > HC Economic History and Conditions > HC108 Market surveys. |
Divisions: | Faculty of Creative Design and Digital Business (CREABIZ) > Technology Management > 61101-(S2) Master Thesis |
Depositing User: | Ruli Ayu Setyowati |
Date Deposited: | 16 Feb 2022 04:26 |
Last Modified: | 02 Nov 2022 03:32 |
URI: | http://repository.its.ac.id/id/eprint/94114 |
Actions (login required)
View Item |