Analisis Regresi dan Diskriminan untuk Menentukan Rapor serta Klasifikasi Penyelenggara Usaha Jasa pengiriman

Rosyid, Harun Al (2017) Analisis Regresi dan Diskriminan untuk Menentukan Rapor serta Klasifikasi Penyelenggara Usaha Jasa pengiriman. Masters thesis, Institut Teknologi Sepuluh Nopember.

[img] Text
2215206708-Master_Thesis.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (7MB)

Abstract

Semakin berkembangnya usaha jasa pengiriman saat ini, menuntut peran dan tanggung jawab Pemerintah semakin berat pula. Monitoring dan evaluasi terhadap Penyelenggara Usaha Jasa Pengiriman saat ini belum memberikan dampak positif terhadap pelaku usaha. Rapor usaha mutlak diperlukan sebagai bagian dari bahan evaluasi bagi pelaku usaha jasa pengiriman. Permasalahan dalam memberikan rapor usaha adalah merumuskan variabel atau komponen yang digunakan sebagai penilaian. Penelitian ini bertujuan untuk membantu merumuskan beberapa variabel yang berpengaruh menggunakan metode regresi, sehingga dapat dijadikan dasar pengambilan keputusan dalam menentukan rapor dan terbagi menjadi 3 Aspek Penilaian, yaitu Ketepatan Estimasi Pendapatan (Xa), kepatuhan (Xb), serta Kepuasan Pelanggan (Xc). Skor dari ketiga dimensi digunakan sebagai variabel dalam pengklasifikasian atau pemberian predikat bagi Penyelenggara usaha jasa pengiriman menggunakan metode diskriminan. Hasil klasifikasi menggunakan diskriminan ditunjukkan ketepatan pemberian predikat usaha sebesar 100% dengan model diskriminan adalah “Kurang Baik”, Z1= -0,694 + 0,003Xa serta predikat “Baik”, Z2 = -41,674 + 0,921Xa. ========================================================================================================================The continued development of the Courier services business today, demanding role and responsibilities of the Government heavier anyway. Monitoring and evaluation of the Courier Service Delivery is currently not a positive impact on businesses. Business report card is absolutely necessary as part of an evaluation for businesses Courier services. the problems in providing business report is to formulate a variable or component used as an assessment. This study aims to help formulate some influential variable regression method, so it can be used as a basis for decision making in determining grades and divided into 3 (three) aspects of the assessment, namely Accuracy of Estimated Income (X1), Compliance (X2), and Customer Satisfaction (X3). Scores of these three dimensions are used as a variable in the classification or the provision of a predicate for running the business of shipping services using discriminant method. Results indicated classification using discriminant accuracy predicate Award from operations of 100% with discriminant model is "Poor", Z1 = -0.694 + 0.003Xa and the title of "Good", Z2 = -41.674 + 0.921Xa.

Item Type: Thesis (Masters)
Uncontrolled Keywords: regresi, diskriminan, jasa pengiriman
Subjects: H Social Sciences > HA Statistics
H Social Sciences > HB Economic Theory > Economic forecasting--Mathematical models.
H Social Sciences > HD Industries. Land use. Labor > HD31 Management--Evaluation
H Social Sciences > HF Commerce > HF5415.335 Consumer satisfaction
Q Science > QA Mathematics > QA278.2 Regression Analysis
Q Science > QA Mathematics > QA278.5 Principal components analysis
Divisions: Faculty of Industrial Technology > Electrical Engineering > (S2) Master Theses
Depositing User: Harun Al Rosyid
Date Deposited: 08 Sep 2017 08:28
Last Modified: 27 Nov 2017 08:40
URI: http://repository.its.ac.id/id/eprint/43607

Actions (login required)

View Item View Item