Penerapan Algoritma Alpha Beta Pruning Sebagai Kecerdasan Buatan Pada Game Pawn Battle

Aziz T.S, Irooyan Alfi (2016) Penerapan Algoritma Alpha Beta Pruning Sebagai Kecerdasan Buatan Pada Game Pawn Battle. Undergraduate thesis, Institut Teknologi Sepuluh Nopember.

[img]
Preview
Text
5112100089-Undergraduate Thesis.pdf

Download (1MB) | Preview

Abstract

Saat ini game memiliki perkembangan yang sangat pesat terutama game-game yang berjalan dalam platform desktop. Banyak dari game-game tersebut hanya memprioritaskan unsur adiktif dan kurang memperhatikan unsur edukatif di dalam game. Namun, seperti yang kita tahu, permainan catur adalah permainan kuno yang membantu kita mengasah kemampuan kognitif dan strategi berpikir. Dengan menggabungkan unsur adiktif dalam game modern dan membangun strategi berpikir dalam catur, dalam Tugas Akhir ini dibangun permainan yang membantu pemain mengasah strategi berpikir dengan menyenangkan. Tugas Akhir ini menerapkan role-play pawn battle yang tidak jauh berbeda dengan catur. Pawn battle adalah permainan dimana pemain hanya memainkan pion dengan peraturanperaturan resmi permainan catur. Aplikasi ini menerapkan algoritma alpha beta pruning sebagai kecerdasan buatan dengan level yang bisa diatur sehingga memudahkan pemain memilih lawan bermain. Sehingga diharapkan pemain yang masih dalam tahap pemula maupun sudah mahir bisa bermain di levelnya masing-masing dengan nyaman. =============================================================================================== Today, games have developed very rapidly, especially games that tun on desktop platform. Many of them just concerned on addictive elements and less-concerned in educative elements of the game.. But, as we know, chess board game is ‘old but gold’ games that help us sharpen our strategic thinking and cognitive ability. By combining addictive elements in modern game and strategic developing elements in chess game, in this final project is built an enjoyful game that helps user developing their strategic thinking. This final project is using pawn battle role-play that not so different with old chess board game. Pawn battle is game where the user just using their pawn with officially chess rules for winning the game. This application using alpha beta priuning algorithm as artificial intelligence with easy-to-set level changing. So, the user could easily choose their level AI opponents. Therefore, user should play this game delightfully.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Additional Information: RSIf 006.3 Iro p
Uncontrolled Keywords: Alpha Beta Pruning, Kecerdasan Buatan, Catur, Pawn Battle.
Subjects: G Geography. Anthropology. Recreation > GV Recreation Leisure > GV1469.2 Computer games
Divisions: Faculty of Information Technology > Informatics Engineering > (S1) Undergraduate Theses
Depositing User: Mr. Tondo Indra Nyata
Date Deposited: 04 Oct 2017 06:59
Last Modified: 26 Dec 2018 06:44
URI: http://repository.its.ac.id/id/eprint/48916

Actions (login required)

View Item View Item