Desain Interior Showroom Honda Dengan Image Modern Green Design Di Surabaya

Fuady, M. Faishol (2008) Desain Interior Showroom Honda Dengan Image Modern Green Design Di Surabaya. Other thesis, Institut Teknologi Sepuluh Nopember Surabaya.

[thumbnail of 3403100050-Undergraduate_Thesis.pdf] Text
3403100050-Undergraduate_Thesis.pdf - Accepted Version

Download (12MB)

Abstract

Perancangan Showroom ini merupakan perancangan ulang (redesain) interior bagi showroom milik Honda yang terletak di Jln. Raya Jemursari No.213, Surabaya. Salah satu kawasan perdagangan dan industri di bagian Surabaya Selatan. Showroom mobil adalah area yang digunakan untuk memajang produk - produk mobil dari sebuah perusahaan. Showroom Honda ini akan didesain ulang karena belum mencerminkan konsep barn Honda yaitu ramah lingkungan. Konsep ini sesuai dengan varian produk barn yang dikeluarkan Honda yaitu kendaraan bersistem Hybrid yang menghasilkan emisi berupa air. Produk ini merupakan komitmen nyata Honda pada lingkungan. Showroom sebagai area transaksi dan memamerkan produk akan didesain sebagai suatu tempat yang rekreatif dan nyaman dengan memberikan fasilitas - fasilitas tambahan pada showroom. Prosedur pengumpulan data dilakukan dengan survey lokasi serta studi literatur ( buku, majalah maupun internet ) untuk mengumpulkan berbagai informasi mengenai showroom, konsep ramah lingkungan ( Green Design ) dan desain interior showroom yang saat ini sedang diminati di masyarakat. Studi ini juga bermanfaat untuk menambah wawasan desain sehingga desain akan lebih menarik dan unik. Penambahan fasilitas showroom ini meliputi indoor garden dan sarana multimedia. Perancangan bagi showroom ini mengutamakan kenyamanan dalam fungsi. Ruangan akan dirancang dengan nuansa ramah lingkungan dan gaya modem minimalis. Aplikasi konsep desain showroom ini ditampilkan dengan menciptakan suatu tatanan ruang yang hemat energi serta fungsional, dengan penerapan unsur-unsur alam seperti rumput, air serta tanaman dalam ruangan. Permainan warna natural serta visualisasi multimedia menjadi media visual yang secara psikologis akan menciptakan suasana modem yang ramah lingkungan bagi pengunjung. Pada beberapa sudut akan diberikan aksen ruangan berupa natural artwork untuk menciptakan nuansa yang lebih menyatu dengan lingkungan. Penggunaan lighting yang bersifat spot pada area pamer, task light yang mendominasi area multimedia serta pemilihan material armatur lampu yang lebih natural untuk menampilkan kesan alami dalam ruangan. Dengan aplikasi desain ini, diharapkan pengunjung merasakan suasana ruang yang lebih asri, nyaman dan segar dalam balutan konsep modem dan memberikan image yang ramah lingkungan
=====================================================================================================================================
This showroom design is an interior redesign for Honda's showroom located on Jln. Raya Jemursari No. 213, Surabaya. One of the trade and industrial areas in South Surabaya. A car showroom is an area used to display car products from a company. This Honda showroom will be redesigned because it does not yet reflect Honda's new concept, namely environmental friendliness. This concept is in accordance with the new product variant released by Honda, namely a Hybrid system vehicle which produces emissions in the form of water. This product is Honda's real commitment to the environment. The showroom as a transaction area and product showcase will be designed as a recreational and comfortable place by providing additional facilities in the showroom. Data collection procedures were carried out using location surveys and literature studies (books, magazines and the internet) to collect various information regarding showrooms, environmentally friendly concepts (Green Design) and showroom interior designs which are currently in demand among the public. This study is also useful for increasing design insight so that designs will be more interesting and unique. Additional showroom facilities include an indoor garden and multimedia facilities. The design for this showroom prioritizes comfort over function. The room will be designed with an environmentally friendly feel and a minimalist modern style. The application of this showroom design concept is shown by creating a space arrangement that is energy efficient and functional, by applying natural elements such as grass, water and indoor plants. Natural color play and multimedia visualization are visual media that psychologically will create an environmentally friendly modern atmosphere for visitors. In several corners, room accents will be provided in the form of natural artwork to create a feel that is more integrated with the environment. The use of spot lighting in the exhibition area, a task light that dominates the multimedia area and the selection of more natural lighting armature materials to create a natural impression in the room. With this design application, it is hoped that visitors will feel a more beautiful, comfortable and fresh space atmosphere wrapped in a modern concept and provide a friendly image environment

Item Type: Thesis (Other)
Additional Information: RSDP 747.852 Fua d-1 2008
Uncontrolled Keywords: ramah lingk:ungan, modem, fungsional; environmentally friendly, modem, functional
Subjects: N Fine Arts > NA Architecture > NA2750 Architectural design.
Divisions: Faculty of Architecture, Design, and Planning > Industrial Product Design > 90231-(S1) Undergraduate Thesis
Depositing User: EKO BUDI RAHARJO
Date Deposited: 26 Apr 2024 07:15
Last Modified: 26 Apr 2024 07:15
URI: http://repository.its.ac.id/id/eprint/107916

Actions (login required)

View Item View Item