Perancangan Dan Pengembangan Game Simulasi Kehidupan Mahasiswa Dengan Pemodelan Finite State Machine

Danindra, Adrian (2023) Perancangan Dan Pengembangan Game Simulasi Kehidupan Mahasiswa Dengan Pemodelan Finite State Machine. Other thesis, Institut Teknologi Sepuluh Nopember.

[thumbnail of 05111840000068 - Adrian Danindra - Buku TA.docx.pdf] Text
05111840000068 - Adrian Danindra - Buku TA.docx.pdf - Accepted Version
Restricted to Repository staff only until 1 October 2025.

Download (2MB) | Request a copy

Abstract

Video game merupakan salah satu media hiburan yang sering digunakan oleh remaja di Indonesia. Sayangnya game yang dimainkan kerap kali tidak memiliki pesan positif bagi para pemainnya. Maka dari itu, diperlukan sebuah game yang dapat memberikan unsur edukasi kepada pemainnya. Game “Road to Success” merupakan sebuah game simulasi kehidupan perkuliahan yang berfokus pada manajemen keuangan dan waktu. Game ini memiliki beberapa parameter atribut yang harus diperhatikan oleh pemain. Game ini ditargetkan memiliki beberapa ending yang terkait dengan event-event yang dijalani oleh pemain. Game ini akan ditargetkan untuk mahasiswa dan fresh graduate. Feedback yang berupa survei untuk game ini akan digunakan untuk menyempurnakan game ini. Hasil dari evaluasi yang telah dilakukan menunjukkan game ini sudah cukup baik untuk menyimulasikan kehidupan mahasiswa.
================================================================================================================================
Video games are one of the entertainment media often used by teenagers in Indonesia. Unfortunately, the games played often do not have a positive message for the players. Therefore, a game that can provide educational elements to its players is needed. "Road to Success" is a campus life simulation game that focuses on financial and time management. This game has several atribut parameters that must be considered by the player. This game is targeted to have several endings that are related to events that are undertaken by the player. This game will be targeted at college students and fresh graduates. Feedback for this game in form of surveys will be used to improve the game. The results of the evaluation showed that the game was good enough to simulate student life.

Item Type: Thesis (Other)
Uncontrolled Keywords: Visual Novel, Game, Game Simulasi, Finite State Machine, Feedback,
Subjects: L Education > LB Theory and practice of education > LB1029.S53 Educational games. Simulation methods
T Technology > T Technology (General) > T57.62 Simulation
Divisions: Faculty of Intelligent Electrical and Informatics Technology (ELECTICS) > Informatics Engineering > 55201-(S1) Undergraduate Thesis
Depositing User: Adrian Danindra
Date Deposited: 12 Jun 2023 01:10
Last Modified: 12 Jun 2023 01:10
URI: http://repository.its.ac.id/id/eprint/98077

Actions (login required)

View Item View Item