Pembangkitan Maze Dan Pengaturan Multi Pemain Pada `AVIAR` Game Berbasis Virtual Reality Menggunakan Recursive Division Algorithm

Yudhistira, Anggit (2018) Pembangkitan Maze Dan Pengaturan Multi Pemain Pada `AVIAR` Game Berbasis Virtual Reality Menggunakan Recursive Division Algorithm. Undergraduate thesis, Institut Teknologi Sepuluh Nopember.

[thumbnail of 05111440000065_Undergraduate_Theses.pdf]
Preview
Text
05111440000065_Undergraduate_Theses.pdf - Accepted Version

Download (4MB) | Preview

Abstract

Kemajuan teknologi telah membuat banyak sekali perubahan-perubahan dalam perkembangan aplikasi permainan. Aplikasi permainan terus muncul dengan berbagai tema, salah satunya adalah permainan jenis labirin. Aplikasi permainan dengan tema labirin sudah sangant banyak macamnya, contoh permainan labirin adalah Pacman dan Bomberman. Sudah banyak permainan sekarang yang berubah dari statis menjadi dinamis, Sehingga penyusunannya perlu disesuaikan dengan aturan permainan pada masing-masing permainan. Pada penelitian ini penulis menawarkan sebuah penggunaan algortima penyusunan labirin yang dapat menghasilkan labirin yang berubah-ubah. Agar aplikasi permainan lebih menarik dan memberikan pengalaman yang baru dan nyata, penulis menggunakan teknologi realitas virtual. Selain itu, karena banyaknya generasi sekarang yang sering memainkan game bersama-sama penulis menambahkan fitur multi pemain agar permainan menjadi lebih seru. Hasil dari pengujian ini akan berupa sebuah permainan yang dapat berjalan di perangkat personal computer menggunakan oculus rift. Permainan ini dibangun dengan Unity Versi 2017.3.0f3 dengan bahasa pemrograman C#. Proses pembuatan asset permainan sebagian besar mengambil dari asset store dan internet. Dengan pengujian beta dan kuesioner dapat disimpulkan permainan AVIAR dalam bidang gameplay dan multiplayer telah mengimplementasikan dengan baik, namun perlu ditingkatkan kenyamanan bagi pemain.
===========================================================================================================
Technological advances have made many changes in developing games. Games have appear with many themes, one of those themes is maze. Games with maze theme are variant with the prominent example of Pacman and Bomberman. Many games nowadays have transformed from static to dynamic, but maze games have unique rules thus they need to be adjusted according to the rules of each games. In this research the writer offers usage of maze building algorithm that coulf produce an ever changing maze. For the sake of making a game that gave new and immersive experience, the writer used virtual reality technology. The writer also used multiplaye feature because the generation nowadays prefer playing games together. The result of this testing will be a game that is run on personal computer using oculus rift. This game is built using unity version 2017.3.03f with C# programming language. Most of the asset are taken from the asset store and internet. Using beta testing and questionnaire it is concluded that AVIAR has been well implemented in terms of gameplay and multiplayer, but should be improved in terms of comfortability of its player.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Additional Information: RSIf 005.1 Yud p 3100018076225
Uncontrolled Keywords: Recursive Division, Maze, Multiplayer, Realitas Virtual, Virtual Reality
Subjects: G Geography. Anthropology. Recreation > GV Recreation Leisure > GV1469.2 Computer games
L Education > LB Theory and practice of education > LB1029.S53 Educational games. Simulation methods
Q Science > QA Mathematics > QA76.9 Computer algorithms. Virtual Reality. Computer simulation.
Q Science > QA Mathematics > QA9.58 Algorithms
Divisions: Faculty of Information and Communication Technology > Informatics > 55201-(S1) Undergraduate Thesis
Depositing User: Yudhistira Anggit
Date Deposited: 14 Feb 2019 04:13
Last Modified: 19 Nov 2020 05:57
URI: http://repository.its.ac.id/id/eprint/53542

Actions (login required)

View Item View Item