Laporan Kerja Praktek Proyek Pembangunan Apartement Kingland Avenue

Marpaung, Daniel Parsaoran and Makkuraga, Muhammad Mudrikah (2022) Laporan Kerja Praktek Proyek Pembangunan Apartement Kingland Avenue. Project Report. [s.n.], [s.l.]. (Unpublished)

[thumbnail of 03111840000009_03111840000094-Project_Report.pdf]
Preview
Text
03111840000009_03111840000094-Project_Report.pdf - Accepted Version

Download (6MB) | Preview

Abstract

Seiring dengan berjalannya waktu, jumlah penduduk di Indonesia semakin banyak. Hal ini berbanding terbalik dengan jumlah permukiman yang ada di Indonesia. Lahan yang terbatas membuat warga Indonesia semakin susah untuk membuat rumah di tanahnya sendiri. Oleh karena itu, untuk mengatasi hal tersebut, direncanakannya lah pembangunan apartemen diberbagai tempat.

Apartemen merupakan sebuah bangunan bertingkat yang dapat dihuni oleh banyak orang dengan luas lahan yang sedikit. Bangunan ini sangat berguna untuk menyediakan tempat tinggal layak huni untuk masyarakat di era ini.

Kerja praktik yang dilakukan pada tanggal 6 Juni - 6 Agustus 2021 ini berlangsung di sebuah Proyek Apartement Kingland Avenue, Tangerang. Proyek Apartement ini berada di Jl. Raya Serpong No. Km 8. Proyek ini milik PT. Hongkong Kingland, yang dikerjakan oleh kontraktor PT. Totalindo Eka Persada. Dengan adanya Apartement Kingland Avenue ini diharapkan agar dapat berguna sebagai tempat tinggal untuk warga disekitarnya.
=====================================================================================================
Over time, the population in Indonesia is increasing. This is inversely proportional to the number of settlements in Indonesia. Limited land makes it increasingly difficult for Indonesians to build houses on their land. Therefore, to overcome this, it is planned to build apartments in various places.

An apartment is a multi-story building that can be inhabited by many people with a small land area. This building is very useful for providing livable housing for people in this era.

This on-job training, that held on June 6 - August 6, 2021, took place at a Kingland Avenue Apartment Project, Tangerang. This apartment project is located on Jl. Raya Serpong No. Km 8. This project belongs to PT. Hongkong Kingland with PT. Totalindo Eka Persada as the main contractor. With the existence of the Kingland Avenue Apartment hoped that it can be useful as a place to live for the surrounding residents.

Item Type: Monograph (Project Report)
Uncontrolled Keywords: Apartemen, Bangunan, Tangerang ; Apartment, Building, Tangerang
Subjects: H Social Sciences > HD Industries. Land use. Labor > HD1391 Apartment houses
T Technology > TH Building construction
T Technology > TH Building construction > TH385 Building layout.
T Technology > TH Building construction > TH438 Construction industry--Management. Project management.
Divisions: Faculty of Civil, Planning, and Geo Engineering (CIVPLAN) > Civil Engineering > 22201-(S1) Undergraduate Thesis
Depositing User: Daniel Parsaoran
Date Deposited: 10 Jan 2022 08:00
Last Modified: 10 Jan 2022 08:00
URI: http://repository.its.ac.id/id/eprint/92207

Actions (login required)

View Item View Item