How Effectiveness Resource Allocation on Lion Airline Flights Scheduling to Customer Satisfaction?

Ardiansyah, Riky (2025) How Effectiveness Resource Allocation on Lion Airline Flights Scheduling to Customer Satisfaction? Other thesis, Institut Teknologi Sepuluh Nopember.

[thumbnail of 5031211111-Undergraduate_Thesis.pdf] Text
5031211111-Undergraduate_Thesis.pdf - Accepted Version
Restricted to Repository staff only until 1 April 2027.

Download (850kB) | Request a copy

Abstract

Tujuan penelitian ini adalah untuk mendeskripsikan efektivitas alokasi sumber daya Lion Air terhadap kepuasan pelanggan. Pertanyaan dalam penelitian ini adalah seberapa efektif solusi alokasi Lion Air mempengaruhi kepuasan pelanggan, dilanjutkan dengan menganalisis apa dampak perubahan yang dilakukan Lion Air terhadap jadwal penerbangan baru dan manajemen pesawatnya. Penelitian ini menggunakan teknik kuantitatif sebagai metodenya, yaitu dengan mengumpulkan data dengan alat bantu kuesioner dan kemudian menganalisis hasilnya untuk menjawab pertanyaan penelitian. Lion Air terkenal dengan penundaan dan pembatalan penerbangannya dan salah satu metode mereka untuk mengatasi masalah ini adalah dengan mengalokasikan sumber daya mereka dengan cara yang paling efektif. Temuan dari penelitian ini adalah seberapa tinggi tingkat efektivitas strategi baru Lion Air berdasarkan tinjauan kepuasan pelanggan. Dilanjutkan dengan apa saja dampak perubahan dari sudut pandang pelanggan yang digambarkan melalui jawaban yang direspon. Hasil penelitian ini semoga bermanfaat bagi Lion Air dan masyarakat, yaitu untuk mengetahui seberapa efektif penggunaan alokasi sumber daya dalam kaitannya dengan pengalaman pelanggan dan apa dampak dari perubahan yang dilakukan.
===============================================================================================================================
This research aims to evaluate the efficacy of Lion Air's resource allocation in terms of customer satisfaction. This research will also examine the effectiveness of Lion Air's allocation solution on customer happiness, as well as the impacts of the modifications implemented by Lion Air due to their new flight schedules and aircraft management. Quantitative method will be used for this study by collecting questionnaires for data collection, analyzing the results, and addressing the research topics. Lion Air is recognized for its delays and flight cancellations, and one of its strategies to address this issue is optimizing resource allocation. This research examines the effectiveness rate of Lion Air's new strategy based on customer satisfaction reviews. The impact of the adjustments from the customer's perspective is elucidated through
the responses provided. The findings from this research may benefit Lion Air and the public by showing the effectiveness of resource allocation concerning customer experiences and the implications of the resultant modifications.

Item Type: Thesis (Other)
Uncontrolled Keywords: Resource Allocation, Customer Satisfaction
Subjects: H Social Sciences > HF Commerce > HF5415.335 Consumer satisfaction
Divisions: Faculty of Creative Design and Digital Business (CREABIZ) > Business Management > 61205-(S1) Undergraduate Thesis
Depositing User: Riky Ardiansyah
Date Deposited: 01 Feb 2025 11:20
Last Modified: 01 Feb 2025 11:20
URI: http://repository.its.ac.id/id/eprint/117315

Actions (login required)

View Item View Item